Skip to content


Biblioteka STL a gry

Podczas programowania często pojawia się potrzeba wykorzystania list, wektorów lub tablic haszujących (cóż za wspaniała nazwa). Szczególnie w grach tego typu struktury są bardzo przydatne.
Natrafiając na problem wymagający ich zastosowań wiele osób zaczyna pisać własne implementacje. Ani to przyjemne, ani wydajne, ponadto często napisanie i zdebugowanie takiego potworka potrafi zająć kilka godzin. Dlaczego nie skorzystać z biblioteki STL (Standard Template Library) języka C++ ? Myślę że po przejrzeniu dokumentacji pojawia się podświadome przypuszczenie że nie jest ona zbyt wydajna. A tymczasem biblioteka STL była projektowana przede wszystkim pod względem wydajności (można więc śmiało założyć, że sami nie napiszemy czegoś dużo lepszego).

Co oferuje?

  • wektory
  • listy (jedno i dwukierunkowe)
  • kolejki (w tym też priorytetowe)
  • tablice (mapy) haszujące
  • stosy
  • cały zestaw iteratorów do “podróżowania” po strukturach
  • algorytmy do wyszukiwania elementów
  • algorytmy sortujące

Plus wiele, wiele innych. Pełna lista jest tutaj. Zachęcam do spróbowania swoich sił w posługiwaniu się tą biblioteką – po nauczeniu się obsługi możemy napisać w CV “Dobra znajomość biblioteki STL”. Ładnie wygląda ;)

Posted in Gry, TechBlog.


0 Responses

Stay in touch with the conversation, subscribe to the RSS feed for comments on this post.



Some HTML is OK

or, reply to this post via trackback.