Skip to content


Sfxr – kreator dźwięków

Podczas tworzenia gier najczęściej skupiamy się na stronie wizualnej i grywalności, dźwięk traktując po macoszemu. W pewnym momencie (najczęściej tuż przed terminem oddania gry) zachodzi potrzeba dodania efektów audio. Wtedy zaczynamy przemierzać sieć w poszukiwaniu odpowiednich wave’ów i dociera do nas, że ich znalezienie nie jest wcale takie proste. W przypadku domorosłego programisty nie jest to trywialny problem – nie będziemy przecież płacić artystom za dźwięk do Boulder Dasha XIV, większość programistów nie ma też zielonego pojęcia o tworzeniu efektów sfx. Co wtedy zrobić?

Otóż z pomocą przychodzi nam programik sfxr, służący do generacji prostych “brzdęków”. Zawiera on kilka predefiniowanych efektów: “PICKUP/COIN”, “LASER/SHOOT”, “EXPLOSION”, “POWERUP”, “HIT/HURT”, “JUMP”, “BLIP/SELECT”. Dodatkowo każdy z nich możemy skonfigurować ręcznie, lub losowo zmienić ustawienia.
okno programu

Rezultat eksportowany jest do formatu WAV’e. Bardzo przydatny program, chociaż dźwięk wygenerowany z jego pomocą raczej nie będzie się nadawał do wielkich produkcji ;)

Posted in Gry.


0 Responses

Stay in touch with the conversation, subscribe to the RSS feed for comments on this post.



Some HTML is OK

or, reply to this post via trackback.