Skip to content


Dungeon

Trochę nieświeżo – podczas transformacji firmy w której pracuję zostałem przez około miesiąc czasu na lodzie (przyznaję, że specjalnie się tym nie przejąłem, potraktowałem to raczej jako od dawna zasłużony urlop, nieważne że niepłatny). Ponieważ żadnych planów wyjazdowych nie mieliśmy, więc siedziałem sobie w domu i z nudów zacząłem robić gierkę. Jestem fanem takich żelaznych pozycji jak Lands of Lore, Eye of Beholder i kultowy Dungeon Master, więc raczej wyboru nie miałem – zrobię nowoczesny klon DM. 

dungeon_7_big

Oczywiście nie ma to jak być totalnym ignorantem – problemy zaczęły się przede mną piętrzyć jak góry lodowe (spodziewałem się takiego obrotu sprawy, to najlepsza metoda – zacząć coś robić i martwić się później)…

Głównym problemem jest format animacji – obecnie korzystam z MD2, który jest dość leciwy (chociaż jest sporo viewerów i kodu na sieci), poprzednio był to mm3d (milkshape). Drugi poważny problem to edytor – w pewnym momencie nie można już robić sobie mapki ręcznie, trzeba coś zaprojektować. A w zwiazku z tym że wewnętrze struktury cały czas ewoluowały, trzeba go było regularnie zmieniać. Bardzo upierdliwe zajęcie. Ostatnim problemem było tworzenie obiektów 3d – artystą nie jestem, softu nie mam, myślałem że roztrzaskam (ładnie to ujmując) laptopa. O setkach bugów nie wspomnę. Tak czy siak doprowadzenie "projektu" to obecnego stadium zajęło mi około miesiąca (dzień w dzień). Na chwilę obecną można łazić po lochu, otwierać i zamykać drzwi (całkiem ciekawa implementacja – jednym przełącznikiem możemy zmienić stan wielu obiektów), mordować potwory (niestety się nie odgryzają) oraz przemieszczać przedmioty. Dużo jest jeszcze do zrobienia, ale jest to wykonalne – kwestia czasu. Myślę że powoli będę ją ulepszał i zobaczymy co z tego wyjdzie. Obecnie chcę ponownie zmienić format animacji na coś opartego na skinned meshach (konwertowanych z FBX).

"Gierkę" można pobrać tutaj, a edytorek tutaj.

dungeon_6_big dungeon_10_big

dungeon_11_big dungeon_9_big

dungeon_8_big dungeon_editor_1_big

dungeon_editor_2_big

Posted in Gry.


0 Responses

Stay in touch with the conversation, subscribe to the RSS feed for comments on this post.



Some HTML is OK

or, reply to this post via trackback.